Wednesday, November 24, 2010

Tuhan Aku Ingin Kembali

Tuhan...
Aku insan hina
Hatiku hitam terpalit dosa
Nafsuku gah penuh nista...


Tuhan...
Ibadahku bersalut riak
Setiapnya bersadur ujub
Amalan membusuk dan buruk
Setiapnya hanyir dan reput



Tuhan...
Dengan iman senipis belahan rambut
Aku berjalan di duniaMu
Menyombong diri, takbur


Tuhan...
Ampunkan aku yang terpaku dengan keindahan dunia
Ampunkan aku yang terlupa
Setiap kusedut zarah-zarah udara
Tiap mengalir darah di dalam raga
Semua itu mulikMu jua


Ampunkan aku Ya Allah...
Palingkan hatiku
Kembali ke jalanMu
Semaikan benih di dalam hati ini
Biar bercambah rindu padaMu


Ya Allah Tuhanku...
Aku malu...
Tak layak memohon kepadaMu
Tak layak menadah tangan meminta ihsanMu
Sucikanlah hati ini Ya Allah...
Pada sunnahMu kuingin kembali...


























No comments:

Senyumlah sahabatku

Related Posts with Thumbnails