Friday, October 29, 2010

OREN MERAH BUKAN MAINAN...



Aku masih muda Di dalam agenda ini,
agenda seribu satu spekulasi,
merobek jiwa begolak sanubari
untuk mencapai satu destinasi

Aku mendengar luhan hati mereka
lantang menyemai janji-janji semata
menukil semangat didalam suara
berlawan kata merungkai fakta
tapi.... indah khabar dari rupa.

hahaha...aku ketawa melihat gelagat mereka,
menampal poster merata-rata dengan gaya yang berbeza-beza
sanggup bersengkang mata mengikis harta
kenapa mereka terlalu teruja?

Undilah saya, undilah saya
tapi siapa yang perlu aku tanda
kananku oren kiriku merah
kedua-duannya memiliki kelebihan dan keburukkan yang berbeda
mampukah aku membuat keputusan

ingin aku menolak isu ini jauh sekali
namun semakin jauihi semakin ia menghantui
jadi
aku putuskan, aku pilih ini....


nukilan oleh: Mahasiswa cakna yang sekarang menuntut di UTM

No comments:

Senyumlah sahabatku

Related Posts with Thumbnails