Tuesday, April 26, 2011

Misi tersendiri...

Assalamualaikum...

Dengan ini, ana mohon maaf terhadap sahabat-sahabat yang terasa dengan ana dan tidakkan ana yang diluar jangkaan. Setiap yang ana lakukan mesti ada munasababnya. Ana tahu siapalah diri ini dan hanya manusia yang suka mengkritik...

UBAH PEMIKIRAN

Manusia apabila melihat orang mengkritiknya, maka ia merasa dirinya sudah hina dan ingin pertahankan. maklumlah semuanya hebat seperti malaikat bertuhankan akal dan berkiblat nafsu. kadang ada pihak yang menegur kita perkara yang kecil dan kita abaikannya. sebenarnya perkara kecil itulah yang menjadi penentu kepada benda besar. Manusia itu ada yang diciptakan oleh oleh dgn jiwa lebut dan firasat yang kuat dan ada juga manusia diciptakan dengan anggota yang cacat. ini tidak bermakna Allah itu lemah kerana disana terzohir asma' allah Ya Jamil, Ya Kamil, Ya Kholid... Adakah kamu beriman dengan ini??!!

MELIHAT UNTUK BERUBAH

Banyak kita mendengar aduan tentang diri kita, tetapi kita BODOH!!! kerana asyik ditarbiyyah dengan ilmu sekular, mendengar hanya untuk disuruh kata akulah pendengar yang baik, akulah penjaga kebaikan. Lihatlah, dengarlah apa yang diperkatakan. walaupun caranya salah, bodohnya dia tetapi lihatlah apa yang dikatakan..

Weii!!

Pakai serban sebesar bakul, tasbih besar buah kelapa itu tidak melambang islam. kalaulah akidah itu mujasimmah, muktazilah, syiah semua itu tidak guna. Belajar la dengan ulama'-ulama; besar kalau asas itu tidak kukuh dan dihormati maka semuanya sampah.!!!

MISI UNTUK MEMBISU

Setiap insan yang mencerita selalunya diperlekehkan, jadi untuk mengurangkan dosa-dosa ahli sufi ini. Mohon maaf jika ada yang terasa aktikel ini. akrtikel ini adalah untuk memberi kesedaran kepada insan tidak sedar..

Ingatlah kita berjuang ISLAM bukan IDEALISM.

~ mohon maaf sekali lagi, sy tidak berminat untuk membicarakan hal ini lagi. Soalah kamu tentang umatmu yang masih jahil dalam ilmu agama..

No comments:

Senyumlah sahabatku

Related Posts with Thumbnails