Sunday, September 12, 2010

MENUJU KEJAHILAN

Buku mesti baca.
Tertarik dengan sebuah buku yang bertajuk "1Malaysia Kemana arahnya??" yang ditulis oleh Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang mana membokar permasalah yang berlaku didalam negara yang kini bersembunyi disebalik slogon yang penuh retorik yang bersifat kosmetik. Penjelasan dan penerangan yang dibuat telah membuka minda ramai umat dan buku ini sesuai bagi para pemuda yang bakal mengganti tampuk kepimpinan negara akan datang khususnya golongan mahasiswa..

Didalam ini, ana tertarik satu kajian yang molek sangat jika kongsi agar kita semua dapat membuka minda dan berpijak dibumi yang nyata.

(Nielsen 2010) hasilnya adalah Negara Malaysia menduduki tangga kesepuluh daripada 52 buah negara yang dikaji, rakyatnya paling kuat berhibur.

Inilah negara kita yang asyik dalam mengejar modal insan yang tidak berasakan islam dan hasilnya menyumbang kepada keruntuhan moral dan akhlak

Bersama penulis buku

Ma’qil Ibnu Yasar r.a berkata “ Saya mendengar Nabi SAW bersabda: “ Tidak ada seorang hamba yang Allah serahkan kepadanya untuk memimpin segolongan rakyat lalu ia tidak memelihara rakyatnya itu dengan menuntut dan memimpin mereka kepada kemaslahatan dunia dan akhirat melainkan tiadalah ia mencium bau syurga.” (al-Bukhari 93:8, Muslim 1:6)

Bersama kita mengorak langkah dan menuju kehadapan. Ayuh mahasiswa bangkit..

Abd.Muhaimin sa'ari
10.00p.m
12/09/10
4 syAWAL 14321


2 comments:

Kembara Muslim said...

ehh... mcm kenal je penulis nie.. Presiden PAS kan... huhuhu

Muhaimin said...

Yup..Beliaulah antara yg sempat berusrah dengan al-fadzil ust Said hawa gerakan ikhwanul muslimin..Tidak kira siapa dia ni, tetapi yg penting ilmu yg bermanfaat..

Senyumlah sahabatku

Related Posts with Thumbnails