Wednesday, August 3, 2011

Bukan ku minta.......

Bukanku minta tetapi dia hadir tanpa dinyata, begitulah cabaran dibulan ramadhan yang mulia..

Apabila siap memasang azam dan jadual dibulan mulia ini tiba2 hadir perkara yang tak dapat ku elakkan, sukar nak jelaskan tetapi apa yang aku tahu 20tahun aku hidup dalam jahil agama, izinkan aku mencari hidup yang baru dan membina hidup baru...

Arrrr.... usah gangu aku..

Aku rela menerima lebal dari insani daripada tidak berlebal dr rabbiku... Aku yakin aku punyai cita-cita dan matlamat yang jelas bukan sekadar hidup bagaikan jabariyyah yang mengharapkan angin datang membawa hala tujuan dan juga qadariyyah yang bongkak merasa segalanya miliknya..

Insyallah kita ada ALLAH cuma aku ingin berpesan "Bebaskan dirimu dan jadilah hamba kepada pencipta", " Usah hirau kemuncup di jalanan teruskan perjuangan"..

wslm

No comments:

Senyumlah sahabatku

Related Posts with Thumbnails